O nas

Staramy się wydawać tylko takie książki, których czytanie sprawia przyjemność. A to oznacza, że ich przygotowywanie (redagowanie, tłumaczenie, pisanie) sprawia przyjemność również nam.

Wydawnictwo Pierwsze jest firmą rodzinną. Powstało jesienią 2005 roku, by w 40 rocznicę debiutu doskonałej pisarki, uczonej i popularyzatorki książki dziecięcej, profesor Joanny Papuzińskiej, wydać wznowienie “Tygrysków”: książeczki, od której zaczęła się jej kariera. Wkrótce potem wydaliśmy najnowszą książkę Joanny Papuzińskiej: “Była sobie wronka”.

Potem wpadliśmy w nałóg wydawania książek. Gdy w nasze ręce trafiła biografia zwariowanego psa Marleya, światowy hit autorstwa amerykańskiego dziennikarza Johna Grogana, nie mogliśmy się powstrzymać przed zaprezentowaniem tej zabawnej i wzruszającej opowieści polskim czytelnikom. W ten sposób staliśmy się wydawnictwem dla wszystkich, którzy potrafią czerpać z przyjemność z książek: dla dzieci, młodzieży i dorosłych.

Następne nasze książki: “Kotkę Brygidy” Joanny Rudniańskiej i “Wszystko jest możliwe” Magdy Papuzińskiej czytają z równym przejęciem i ludzie młodzi, i dorośli. Te dwie pozycje są początkiem serii wydawniczej o świecie dorosłych, widzianym oczami dziecka – dziecka postawionego w sytuacji ekstremalnej.

Mamy ambicje pozostania małym wydawnictwem, wciąż jednak pracujemy nad sobą i gdyby zdarzyło się inaczej, nie będziemy szczególnie zmartwieni, bo małe jest piękne, ale większe też niczego sobie.

Magda Papuzińska, Wydawnictwo Pierwsze

Aktualności
Targi Świadomych Wydawców

Wzięliśmy udział w pierwszych na świecie Targach Świadomych Wydawców. Było fantastycznie. Narzekaliśmy, kłóciliśmy się i snuliśmy plany. Podziwialiśmy książki konkurencji i chwaliliśmy się własnymi. To była jedna z nielicznych okazji, żeby się dowiedzieć, co wydają małe oficyny.  Może publiczność nie za bardzo dopisała, ale nic w tym dziwnego, bo jednocześnie w Warszawie

Nasze wydawnictwo należy do Związku Małych Oficyn Wydawniczych z Ambicjami.

Kilka małych wydawnictw postanowiło pomagać sobie nawzajem w docieraniu do czytelników i dzieleniu się informacjami pomocnymi w działalności wydawniczej.